Szukaj na tym blogu

niedziela, 8 grudnia 2013

Pierogi niedzielne....


Chciałam przełamać niedzielne obiady jakąś nowością. Zadzwoniłam do  mojej siostry, a ona robiła właśnie pierogi kaukaskie (nie wiem skąd ta nazwa). Najważniejsze powiedziałam- mają być smaczne. Siostra zapewniła,że pyszne! Można pierogi polać sosem pieczarkowym. Ja miałam jeszcze ochotę na zupę i wypadło  na  barszcz czerwony. Wszystkim smakowało....a w to  już kochani musicie uwierzyć na słowo;-)
Pozdrawiam Was cieplutko -babcia Ula.
 
Pierogi kaukaskie

Farsz:1 kg kapusty kiszonej,30 dkg pieczarek,cebula
 

Ciasto: 1 kg mąki,4 dkg drożdży,1 jajko,1 łyżka oleju,szczypta soli,woda ile przyjmie mąka.
 

Wykonanie:
Na patelnię olej. Smażyć z obu stron na brąz. Układać w dużym garnku. Polewać usmażone pierogi zalewą z 3 łyżki oleju i 3 ząbki czosnku, 2-3 łyżki wody. Do tego można zrobić sos pieczarkowy. Moja wersja była bez sosu.


                                                            

                                   wykrawałam duże krążki, ale można też małe....jak kto lubi
                                                   farsz lekko przesmażony na oleju z cebulą

                                                          udały się ;-)))

p.s. pierogi niedzielne bo....nikt nie dzielił się, tylko zajadał ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz