Szukaj na tym blogu

środa, 4 września 2013

Pyszna ściąga ;-)


 Pomyślałam sobie - czas na coś słodkiego!
 Przewertowałam spisane przepisy w moim zeszycie i znalazłam na pyszny tort. Do pełni szczęścia brakowało mi pomysłu na dekorację. A jakiś czas temu szukając przepisu wpadłam przypadkowo (podobno nie ma przypadków) na bloga pani Danusi  /http://prl-kuchniadanusi.blogspot.com/ , no i tym razem szukając inspiracji też tam wpadłam .  Znalazłam cudownie udekorowany tort chałwowy, więc... ściągnęłam pomysł dekoracji i do dzieła!!!

 Składniki;
5 jajek -
1 szklanka cukru   (można 3/4 szklanki, masa nadrobi słodkości)
3/4 szklanki mąki tortowej
1/4 szklanki maki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
 1 galaretka pomarańczowa- rozmieszana w 1 szklance gorącej wody
 szczypta soli
 + 2 łyżki kakao
tortownica o średnicy 24 cm
Białka ubiłam z odrobiną soli i cukrem na sztywną pianę. Dodałam do ubitej piany roztrzepane żółtka. Delikatnie wymieszałam pianę z masą z żółtek i dodałam wymieszane i przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Ciasto wylałam do tortownicy i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. 
Piec w temperaturze  180 stopniach około 30-35 minut do tzw.suchego patyczka. 
Upiekłam z takiej samej porcji składników drugi biszkopt dodając do mąki 2 łyżki kakao.

                                                               




Krem:
250 g serka mascarpone
100 ml śmietanki 30%
2  łyżki cukru pudru
2 łyżeczki cukry waniliowego
Ubiłam śmietanę z cukrem, dodałam serek mascarpone i składniki zmiksowałam na jednolitą masę .
                                                   
 Biszkopt jasny przekroić na 2 krążki. Nasączać je przestudzoną galaretką. Posmarować kremem i przykryć np.ciemnym krążkiem,który przekroiłam bardziej cienko niż jasny.To jest proste i pewnie się uda.
Dekorowałam przyklejając do kremu rurki waflowe. Zdążyłam przed moimi łasuchami chwilkę schłodzić tort w lodówce ;-)

                                        

                            Boki biszkoptu posypałam wiórkami czekoladowymi i płatkami czekolady.
                                                                SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz