Szukaj na tym blogu

piątek, 11 lipca 2014

Owocowa pychotka...

Czekałam na  wizytę moich gości. Chciałam ich poczęstować ciastem z owocami. Na dodatek owoce zebrałam z mojego ogródka- cudownie obrodził porzeczkoagrest i wiśnie.







początek zbioru;-)




kiedy był jeszcze zielony, wzięłam go za agrest,a gdy dojrzał-dowiedziałam się, że to porzeczkoagrest;-)


W poszukiwaniach czegoś nowego i oryginalnego trafiłam na blog gotujzkasia.pl i od razu zachwycił mnie przepis na "ciasto z porzeczkami". Troszkę je poprzerabiałam na własne potrzeby i upiekłam pychotkę;-)
Ciasto łatwe w przygotowaniu i do tego bardzo smaczne.

Składniki na kruchy spód:

- 200 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 70 g cukru
- 100 g miękkiego masła
- 2 żółtka
- 1 łyżka śmietany 12% lub jogurtu naturalnego



Składniki na budyniową piankę:

- 2 białka
- szczypta soli
- 150 g cukru
- 1 opakowanie (35-40 g) budyniu waniliowego bez cukru
 - 25 g oleju

 używając budyniu z cukrem należy zmniejszyć ilość cukru ze 150 g do 110 g

Waniliowa kruszonka:
- 100 g mąki
- 50 g cukru
- 20 g cukru wanilinowego
- 70 g masła

W jednej misce wymieszać mąkę i proszek do pieczenia. W drugiej misce zmiksować masło z żółtkami+ śmietaną lub jogurtem. Następnie je połączyć. 
 Foremkę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać na nią ciasto(do upieczenia wybrałam okrągłą blaszkę 23cm; do pieczenia biszkoptów).
Ciasto docisnąć dłonią do dna i odstawić do lodówki na co najmniej 45 minut. Po wyjęciu z lodówki schłodzone ciasto nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 20-25 minut, aż się zarumieni. Ciasto wyjąć z piekarnika i przestudzić.

  Na wystudzonym cieście ułożyć owoce /w oryginalnym przepisie były porzeczki/ a ja do tego ciasta wybrałam wiśnie i porzeczkoagrest.

Pozostałe z ciasta białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, ubijając, dodawać po łyżce cukier. Wsypać budyń i lekko wymieszać, po czym dodać olej i ponownie wymieszać.  Masę przełożyć na owoce, posypać kruszonką(w oryginalnym przepisie było odwrotnie,czyli na podpieczony spód masa a na to owoce) 
.

 Kruszonka; wymieszać ze sobą mąkę i cukry, a następnie polać to roztopionym masłem. Składniki należy wymieszać i posypać nimi ciasto.

Ciasto piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 minut, aż kruszonka się przyrumieni. 


szybko znikało z blaszki;-)

kilka porzeczek dla towarzystwa;-)
 *

Kochani życzę Wam pięknego dnia... 

"Na świecie nie ma nic piękniejszego od pobudzania ludzi do śmiechu"..
Marcel Achard


  "W miłości pragniesz, by ci wierzono; w przyjaźni, by cię rozumiano".
Marcel Achard

2 komentarze:

  1. Pięknie wygląda i pewnie równie cudnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń