Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 13 października 2014

sernik- palce lizać;-)

Wzięło mnie znowu na pieczenie ciasta;-) a to wszystko dzięki moim domownikom. Zgodnie opowiadali się za pysznym sernikiem z kakaowym ciastem. Poszperałam w moich przepisach i udało się upiec pyszny sernik.

Ciasto:
20 dkg mąki
3 łyżki cukru
1 jajko
100 g masła/ można użyć margaryny, ale ja wolę masło/
1 łyżeczka pr.do pieczenia
2 łyżki kakao

Po wymieszaniu składników zrobić 2 kule i włożyć do zamrażalnika- co najmniej na pół godziny. 

Masa serowa;
1 kg twarogu /jak dla mnie, bardzo smaczny twaróg można kupić w sklepie NETTO- nie płacą mi za reklamę,a szkoda;-)/
3/4 szklanki cukru
4 jajka
4 łyżki gęstej śmietany 18%
1/4 szklanki oleju /dodaję olej z pestek winogron, bo nie ma zapachu typowego dla oleju/
1 budyń śmietankowy
2 łyżki kaszki manna
rodzynki, wiśnie/dodałam mrożone/

Wykonanie;
Ser ucieramy z żółtkami,dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy.Masę serową  robiłam w malakserze i nie musiałam zmielić w maszynce. Dodajemy rodzynki i ubitą na sztywno pianę z białek.
1 kulą ciasta wykładamy blaszkę, na to wylewamy masę serową, na którą położyłam połówki wiśni/ wolałam upewnić się, czy aby nie ma w nich pestek;-)/ a na to ścieramy na tarce z grubymi oczkami drugą kule ciasta.
Wstawić do nagrzanego piekarnika na 180stopni, piec ok.1 godziny. W moim piekarniku z termoobiegiem piekłam 55minut,a potem zostawiłam go jeszcze w wyłączonym piekarniku do ostygnięcia.

Mam wrażenie, że chyba więcej czasu zajmuje mi  opisywanie tego pieczenia niż jego wykonanie;-)
 to pękniecie na cieście nie miało wpływu na wyśmienity smak;-)




pozostało... palce lizać, bo śladu nie ma po serniczku;-) 

Słodkiego dnia Kochani... tym bardziej, że dzisiaj mój ulubiony dzień - 13-ego;-)


4 komentarze:

  1. Miałam to szczęście zajadać ten serniczek... Niebo w gębie! Przepychotka! Proszę o jeszcze!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje;-))) , po takiej ocenie, to zaraz biorę się do pieczenia;-)

      Usuń