Szukaj na tym blogu

czwartek, 26 marca 2015

Odrobina Hiszpanii:-)

Niedawno oglądałam program podróżniczy po Hiszpanii i jedna z bohaterek tego filmu upiekła ciasto z winogronami.  Marzę o wakacjach na słonecznym wybrzeżu Katalonii/ jak się nie ma co się lubi to... się lubi tych co mają;-)/ w sklepie wypatrzyłam pyszne winogrona bez pestek, dlatego spełniając namiastkę mojej tęsknoty upiekłam pyszne ciasto z winogronami. Troszkę je poprawiłam na swój sposób i oto ono;


na ciasto;
1,5 szklanki maki tortowej
100 g masła
3/4 szklanki cukru- dodaję ksylitol
 -ilość cukru można zmniejszyć
2 żółtka
2 łyżki gęstej śmietany
*
1/2 kg winogron
 *
na sos;
1 szklanka śmietany 30%
1 budyń śmietankowy/ dodaje budynie z Lidla "Belbake" 
(firma nie płaci mi za reklamę)
3-4 łyżki cukru/ u mnie ksylitol
*
Z podanych składników zagnieść ciasto i wstawić do lodówki na godzinę. Schłodzone ciasto wyłożyć na blaszkę 25cm/ mała tortownica/ rozciągnąć palcami lub rozwałkować i na to ułożyć winogrona- miałam te bezpestkowe. Winogrona polać sosem; śmietana rozmieszana z budyniem i cukrem. 
Piec w nagrzanym piekarniku 180stopni ok.40min.
Jest wilgotne i pyszne nawet na drugi dzień...oczywiście jeśli zostanie;-)


Pozdrawiam cieplutko i życzę pięknego dnia;-)))












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz