Szukaj na tym blogu

niedziela, 12 stycznia 2014

Tort laleczka dla Olivii



 Biszkopt:
5 jajek
1 szklankę cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


Wykonanie:

  Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy z cukrem i szczypta soli na sztywną pianę / szybciej się ubijają/ Żółtka ucieramy jak na kogel -mogel. Do ubitych białek dodajemy utarte żółtka.Mąkę przesiewamy przez sitko. Dodajemy do nich po łyżce mąki i delikatnie, dokładnie mieszając. Ważne by mieszać ręcznie, bez używać miksera.

Gotowe ciasto przekładamy do nasmarowanej tłuszczem tortownicy o średnicy 26 cm.
Pieczemy w temp. 175°C ok 25 min.
 Po upieczeniu zostawiamy w piekarniku do ostygnięcia ( biszkopt lubi opaść, gdy wyciągniemy go zaraz po upieczeniu) .

  Nie mogłam pozwolić sobie na kaprysy biszkoptu, więc dla osiągnięcia pełni sukcesu poczytałam przepisy na kilku blogach i miałam kolorowy zawrót głowy;-) No cóż upiekłam wg przepisu jaki mam od wielu lat. Tym razem  się udał.  A może dlatego, że moja wnusia, która pomagała mi przy pieczeniu powiedziała zaklęcie "babo,babo udaj się". Zupełnie tak samo, gdy robiła latem babki z piasku;-)))
Do tego tortu upiekłam 2 biszkopty( lalka miała baaardzo długie nogi) w foremce na babki.
Każdy z nich przekrojone na dwa krążki. Posmarowane masą z serka mascarpone.

Masa:
                                           400 g schłodzonej śmietany kremówki
1 szklanka cukru pudru/ nie pełna
500 g mascarpone 
 Schłodzoną śmietanę przelać do miski lub wysokiego naczynia. Dodać do niej po łyżce  cukier, ubijać na najwyższych obrotach miksera.  Śmietana po ubiciu jest bardzo sztywna. Do śmietany dodać mascarpone/ dodawałam po łyżce, ale może nic się nie stanie, gdy dodamy od razu więcej/ zmiksować aż składniki się połączą i masa będzie gładka. Po przygotowaniu krem przechowywać w lodówce.
Do wykonania sukienki kupiłam gotową masę cukrową. Laleczka owinięta folią.




 chyba już wszystko opisałam;-)



                                             Dekorowaniem można się bawić wg uznania

2 komentarze:

  1. Najpiękniejszy i najlepszy torcik jaki można sobie wymarzyć!!! Dziękujemy!!!!!!! A Babcia Ula jest wróżką, która wyczarowuje cuda!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow,dziękuję za miły komentarz,buziaczki;-)

      Usuń