Szukaj na tym blogu

czwartek, 5 czerwca 2014

Łatwe i słodkie;-)

Podobno w moim  dzisiejszym tytule można doczytać się jakiegoś podtekstu. No cóż, jak to powiedziała moja mądra koleżanka -" wszelkie skojarzenia powodujące uśmiech wskazują na rychło zbliżający się weekend"!
A mnie raczej do upieczenia tego ciasta zainspirował ogólny brak czasu. Z kim rozmawiam, każdy narzeka na brak czasu. Wszyscy gdzieś gonią, spiesza się. Nie mają czasu na nic! To jak w piosence Beaty Kozidrak " O Tobie";

"Może wszystko już wiesz
Może wszystko już masz
Jesteś pewny, że to szczęście
Nie masz czasu na sen
Nie masz czasu na seks
Wciąż od życia chcąc więcej
Zachłanna jest ta gwiazda,
Dla której gubisz radość chwil
Liczy się wciąż niepewność,
Którą przynoszą dni(...)"

Ok, ale ja dzisiaj nie o tym;-)
Przepis na placek z owocami znalazłam u Anety i Jana Kuroniów. Jeśli dobrze zanotowałam, to brzmi tak;

2 szklanki mąki,
1/2 kostki masła,
3/4 szklanki cukru( jeśli ktoś lubi słodsze, to np.szklankę)
4 jajka,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
2/3 szklanki mleka
Składniki sypkie wymieszać razem. Mokre składniki połączyć;masło roztopić i poczekać, aby nieco ostygło, jajka roztrzepać ( niezbyt długo, by nie tworzyły się pęcherzyki powietrza) i dolać mleko. Dodać mokre składniki do suchych i energicznie wymieszać. Wylać na blaszkę, na wierzch ciasta układać owoce- ja dałam truskawki,parę jagód i kilka cienko pokrojonych jabłek.
Piekarnik nagrzać na 180stopni. Ciasto włożyć na ok.20minut.



Ciasto łatwe, słodkie i na szybko ;-)
SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Ale kusisz Ula! Mi ostatnio nie wychodzą ciasta, więc chyba znajdę w końcu czas by do Ciebie wpaść ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elunia;-)
      no i czekam na odwiedziny;-)))

      Usuń