Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Słodko,słodko...

I ja tam byłam, chociaż miodu i wina nie piłam... ciasto jadłam. Obiecałam napisać opinię o torciku dla rodziców( poprzedni post) ;był pyszniutki;-). Niestety, nie zostało ani okruszka abym mogła się podzielić...
Pochodzę z takiej rodziny, że gdy się rozstajemy, to płaczemy. Już nie pamiętam, kto ten nasz zwyczaj zapoczątkował, ale pamiętam z dzieciństwa podróże do moich dziadków i wtedy również przy naszym pożegnaniu lały się łzy. Szczególnie łzawe były babcia i ciotki. Chociaż nie jest to  sympatyczny sposób rozstawania, ale tradycje różne w rodzinach bywają; rodzina ach rodzina....Dlatego dzisiaj na otarcie moich łez wzięłam się za upieczenie słodkiego ciacha;-) 
Wielu z nas nic tak nie poprawia nastroju jak kawałek dobrego ciasta-prawda?!    

biszkopt  przecięty na dwie połowy


owoce


kawa(zimna) z cukrem +amaretto ( wg uznania, ja dodałam 100g) do nasączenia biszkoptów

biszkopty- te są najsmaczniejsze 

na biszkopcie masa;bita śmietana+ serek mascarpone, na tym nasączone w kawie biszkopty-na biszkopty znowu (cienko) masa i drugi biszkopt


galaretkę zrobiłam wg przepisu na opakowaniu, tylko żeby była bardziej gęsta użyłam mniej wody,tzn.ok.300 ml wody; mierzę szklanką czyli półtora szklanki na 1 galaretkę


truskawki, winogrona i borówka -nasze ulubione na jednym cieście;-)
gotowe; słodko i słodko;-)

Kochani życzę smacznego i dobrego nastroju nawet bez słodyczy ;-)))

a jeszcze na dobry dzień zasłyszane złote myśli;


 "Bądźcie samoukami, nie czekajcie aż was nauczy życie."
                                                                                                         Stanisław Jerzy Lec



"Byłoby niedorzecznością ganić innych w takiej dziedzinie,
w której się samemu popełnia błędy."

                                                                 Cyceron


"Doświadczenie to tylko nazwa, którą nadajemy naszym pomyłkom."
                                                                                                                      Oscar Wilde


Oscar Wilde
"Gdy nie masz nic do ofiarowania, ofiaruj uśmiech."
                                                                                              chińskie



Cyceron

Byłoby niedorzecznością ganić innych w takiej dziedzinie,
w której się samemu popełnia błędy

Cyceron
Cyceron


2 komentarze: