Szukaj na tym blogu

niedziela, 29 czerwca 2014

Skarb..

No właśnie słowo skarb dla każdego może znaczyć coś innego. 
Wg Wikipedii ;
Skarb - jedna z podstawowych kategorii stanowisk archeologicznych: globalne znalezisko, zespół cennych w danym okresie przedmiotów (np. monet, ozdób), fragmentów surowca (bryłek minerałów, metali) czy narzędzi (broń) ukryty w ziemi lub zdeponowany w wodzie w celach kultowych (jako ofiara) lub jako forma przechowywania majątku, zwykle w czasach zagrożenia najazdami.

Ja często tym mianem obdarowuje moich bliskich;-) Do niedawna tego określenia używałam chyba zbyt często, bo zdarzyło mi się raz w rozmowie a było to podczas spotkania towarzyskiego, gdy do męża mojej znajomej zwróciłam się hasłem; ''słuchaj skarbie"....ups. Tak długo tłumaczyłam się im z mojego faux pas, że do dzisiaj się czerwienię na myśl o minionym wydarzeniu. No cóż, człowiek całe życie się uczy....

Niewątpliwie jednym ze Skarbów jest dla mnie Danusia-teściowa mojej córki. Od kilku tygodni myślałam jaki upiec dla niej tort, aby był miłą niespodzianką;-) 
Inspirację  znowu znalazłam w skarbie! Skrzynia ze skarbem-to jest to!.. Kto z nas nie miał chociaż raz ochoty znaleźć taką skrzynię pełną kosztowności?!
 Tak powstało moje dzieło.

 biszkopt nasączony; kawa+amaretto i przełożony kremem ( ubita śmietana z kremem mascarpone) na  krem maliny prosto z ogrodu;-)
ach, jedna masa była marcepanowa na dół a druga na wierzchu- masa cukrowa czekoladowa
 masa cukrowa czekoladowa

 najważniejsza... kasa;-)


efekt można zobaczyć...a smak? 

Kochani- nic trudnego! Szczególnie, gdy robi się coś dla Skarbu...a potem, to już można dopieszczać się smakiem;-)))
 Wszystkie dobrego!!!

4 komentarze:

  1. Torcik piękny wypasiony dla mnie tylko wypieczony.Szybko goście go zjadali aby dostać się do euro czekolady.Szybko zniknął ze stołu , nie pocieszył oczu moich.Ale mam nadzieję wielką że torciki jeszcze będą.Jeszcze raz serdecznie dziękuję za wspaniały torcik .Pozdrawiam swatka Dana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a słuchy chodzą,że jakiś specjalny tort szykuje się na sierpień;-)))

      Usuń