Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Ciasto jak letnie chmurki.

         
  Ciasto lekkie, puchowe jak chmurki latem. Do tego ciasta pasują każde owoce - świeże i mrożone. Przepis dostałam od siostry i piekłam je wielokrotnie, bo szybko się robi a jeszcze szybciej znika z talerza ;-)

                 
Składniki:

6 jajek 
3/4 szklanki cukru 
150 ml oleju 
2 szklanki mąki pszennej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
owoce: świeże lub zamrożone (dałam 1/2 szklanki wydrylowanych wiśni i 1/2 szklanki jagód)


Jajka utrzeć, pod koniec ucierania dodając stopniowo cukier, ucierać ok.1 minuty. Wlewać olej, cały czas ucierając. Dodać mąkę z proszkiem (przesianą), delikatnie wmieszać do ciasta.
Ciasto robiłam w malakserze,wiec ucieranie w całości trwało ok. 3 minuty. 

Ciasto wlać do formy,(ta miała wymiary 25 x 25 cm). Można formę wyłożyć papierem, ale ja tym razem posmarowałam margaryną. Na wierzch wysypać owoce. Piec w temperaturze 170ºC przez około 45 -  50 minut (lub dłużej, do tzw. suchego patyczka).
Smacznego - nawet nie zdążyłam powiedzieć ;-) chyba upiekę następne, może z czarną i czerwona porzeczką?
                                           

                                           


                                                                        



1 komentarz: